Ford Focus – Lakrens & Indvendig Rengøring

Træt af at vaske din bil ofte? ??

Ikke tiden til at købe en ny bil, men du vil gerne have følelsen af en NY bil? ??

Denne 3 år gamle Ford Focus føles som ny igen, og er beskyttet i 12 måneder! ??

Kig igennem billederne, og se den vilde forvandling som denne Ford Focus gennemgik.

Stop med at spilde tiden, og book en tid, til dit kæreste eje! ??

Audi A6 – Premium Polering & Gtechniq CSL

I weekenden fik jeg den store ære af at lave denne Audi A6 fra 2019, som trængte til lidt Man Love fra mig selv.

Bilen fik en Premium Polering som fjerner stort set alle vaskeridser og mange af de dybere ridser.

Bilen blev behandlet med Gtechniq Crystal Serum Light som holder i 5 år, og beskytter bilen imod vaskeridser.

Crystal Serum Light gør bilen utrolig nem at holde ren, gøre ren og tørre efter for vand.

BMW i3 – Lakrens & Indvendig Rengøring

?? Vidste du at din bil kan være en bakterie bombe? ??
I dette tilfælde var det ihvertfald meget veltrængt, som det ses på den BLÅ klud, er ruderne mildest talt beskidte.

Bemærk venligst, dette var en, altså EN siderude.

Hvordan blev det rengjort? ??
Der blev brugt damprens i alle afkroge, hvorefter der blev brugt Gtechniq Tri-Clean, som aktivt går ind og slår bakterier ihjel.

Denne bil har været brugt som pendler bil, som også betyder at personen har brugt masser af timer, i denne kabine.

Vi bekymrer os konstant om at vaske fingre, og undgå at blive syge, men hvis bilen en bakterie bombe, er der øget risiko for sygdom.

Grundet mit erhverv, og de oplevelser som jeg har gjort mig igennem tiden, er dette ikke et usædvanligt syn, jeg tror de fleste vil blive overrasket over hvor beskidt deres rat er.

Første gang jeg gjorde det på en af mine tidligere biler, var jeg mildest talt i chok, og har lige siden den dag, ALTID vasket fingre inden jeg skulle røre noget som helst andet, der havde den mindste antydning af mad at gøre.

Pontiac Solstice – Restaurerings Polering

At vælge den rette mand til opgaven

Er en meget svær opgave for os alle sammen når man skal have noget udført, uanset om dette er bageren som skal laves lille Magnus fødselsdagskage på 7 år, tømrer arbejde eller personen som skal få bilen til at se ud som ny igen.

I dette tilfælde havde ejeren af denne Pontiac Solstice været forbi et andet bilpleje center (som jeg bestemt ikke vil hænge ud ved navn eller lokation!), som bestemt ikke havde udført opgaven til kundens ønske.

Bilen havde stået inde i en lade, som desværre var gået ild i. Dette gjorde at bilen lugtede af røg inde i kabinen og bagagerummet, og at de udvendige dele havde fået sod, og lakskader i form af finere ridser og dybere ridser.

Disse før billedere er den stand, som jeg fik bilen i, og er efter at et andet bilpleje center har allerede været igang med at polere, og rengøre bilen.

Bilen stank rent ud sagt af en perfume bombe uden lige, som ikke rigtigt havde fjernet røg lugten men mere skjult den. Kalechen var meget beskidt og plettet over det hele, og lakken havde massere af finere og dybere ridser, samt såkaldte Hologrammer, som kommer ved ukorrekt polering, eller mangel på at polere færdigt. Da jeg fjernede sæderne, kunne man også se at de ikke havde været ude, selvom de var blevet bedt om det, og havde endda efterfølgende sagt de havde gjort det. (Der var beskidt under sædet)

Hvad gjorde jeg for at rette op på dette?

Bilen blev grundigt inspiceret indvendigt og udvendigt, for at komme med en slag plan, efter at have lavet et test stykke på lakken, besluttede jeg mig hurtigt for at der skulle noget meget grov polermiddel til, for at fjerne så mange af de dybere ridser som muligt, og herefter afslutte med et fin polermiddel, for at opnå den lækre glans, som vi alle gerne vil have.

Kalechen blev gjort ren i 2 stadier, for at fjerne alle de plamager som var rundt omkring, samt det skidt som sad fast på overfladen. Herefter blev hele bilen dækket af, med undtagelse af kalechen, så kalechen kunne få Gtechniqs Smart Fabric coating.

Denne Smart Fabric Coating, gør at bilen afviser vand og skidt, som gør at kalechen holder sig ren i længere tid, og er nemmere at gøre ren.

Sæderne blev pillet ud af kabinen, så alle overflader både på sæderne men også i kabinen kunne rengøres ordenligt. Dette blev gjort over flere omgange med rengøringsmidler og damprens, og blev afsluttet med Ozon generator som fjernede de sidste lugte på et molekylært niveau.

Alle stof overflader i kabinen blev behandlet med Gtechniq Smart Fabric. Læder sæderne og dørsider blev behandlet med Gtechniq Leather Guard, og alle vinyl/plastik overflader indvendigt med behandlet med Gtechniq Matte Dash.

Kunden fik også et Gtechniq Vedligeholses kit med på husets regning, da jeg vlle gå den ekstra mill, for at sikre at kunden ville få en rigtig god oplevelse ovenpå den dårlige.

Kundens udtryk da han så den for første gang efter behandlingen sagde alt, og det brede smil som kunderne får frem, når de har fået udført et lækker stykke arbejde, er grunden til jeg elsker mit arbejde.

Uanset hvor lang, hård og træls en opgave kan være, bliver man så tilfreds og så glad, når man ser det smil komme frem.

BMW E46 325 – Premium Polering & Gtechniq CSL

Det kan godt være Mor Ulla (Polle Fra Snave reference) siger kærlighed kun findes på film og for de rige mennesker inde i Odense, men hos Bachs Bilpleje får din bil kærlighed uanset om du kommer fra Odense, Tommerup eller andre fine steder ??

Ejeren af denne BMW E46 325i har ihvertfald en rigtig stor kærlighed for netop denne bil, han havde stort set kun lige fået bilen, inden han havde valgt at den skulle poleres og coates.

Eftersom bilen er blank sort, krævede det en masse arbejde at få lakken til at skinne igen. Efter at have fået hvad jeg ville klassificere som et sted imellem en Premium og Restuarerings polering, blev den rigtig lækker igen, nogle ridser var for dybe til at fjerne men resultatet er nat og dag.

Bilen er blevet behandlet med Gtechniq Crystal Serum Light som har en garanteret levetid på 5 år.

BMW E93 – Læder Rengøring

Ikke alene med det er træls at sidde i en skidt kabine, er det også sundt og en nødvendig for en læder kabine at blive plejet omkring.

Sæderne blev grundigt og nænsomt støvsuget med et blødt børste hoved, for at undgå ridser under rengøringen og pleje af læderet. Herefter blev læderet rengjort med Gtechniq Tri-Clean som fjerner snavs og bakterier, efterfølgende blev de behandlet med Chemical Guys Læderfedt, for at beskytte dem imod elementerne.

Bundmåtterne fik også Chemical Guys Leather Scent, som giver en utrolig lækker røget læder lugt i kabinen, og er efter min personlige mening, den dejligste lugt frisker til kabinen.

Mercedes Citan – Fjernelse af Folie

Denne Mercedes Citan skulle sælges, og der var rigtig mange klistermærker på bilen, og efter at ejeren havde forsøgt lidt selv, fandt han hurtigt ud af det var en større opgave.

Klistermærker eller folie for den sags skyld er ikke umuligt at fjerne, men uden de rette redskaber, kan det hurtigt blive en meget kedsommelig opgave.

Inden jeg begyndte at fjerne klistermærkerne, blev bilen givet en grundig vask, hvor jeg fjernede flyverust og tjære pletter.

Herefter blev de større klistermærker fjernet med brug af en varmepistol og fingrene. De mindre klistermærker kunne fjernes med et såkaldt ”Eraser Wheel” også kendt som Vanilje hjul, som monteres på en boremaskine.

Under klistermærkerne er lakken ikke falmet eller slidt ligeså meget, som resten af lakken, derfor blev lakken poleret hvor der havde siddet klistermærker, så der ikke var skygger af tekst.

Golf MK5 GTI – Polering Forlygter

Hvorfor bliver forlygterne gule / giver dårligt lys?
Fra fabrikken påføres der en såkaldt UV Coating, denne Coating beskytter plastikken fra at ”ruste/oxidere”, som gør at de bliver matte eller gule.

Hvordan frisker man dem op?
Først skal UV Coatingen fjernes, dette gøres ved at slibe med sandpapir enten tørt eller med vand. Jeg bruger personligt vand igennem hele processen, da det hele tiden fjerner det lag, du lige har slebet.

Udover det, gør vandet også at det bliver et finere resultat, så du undgår at lave for dybe sliberidser i lygterne.

I dette tilfælde var det nødvendigt at fjerne forkofangeren for at afmontere forlygterne, dette var nød

Mercedes CLA – Indvendig Rengøring

Denne Mercedes CLA ejer havde spildt mælk, omme på bagsædet ved kardan tunnelen.

Lugten som kom fra det område var uden tvivl, ikke særlig behageligt.
For at kunne fjerne lugten og mælken, skulle området støvsuges grundigt, og efterfølgende blæses igennem med en Tornardor.

Hele bagsæde området hvor der var gulvtæppe, blev behandlet med GTECHNIQ Tri-Clean for at neutralisere lugten og fjerne bakterierne.

Efter Tri-Clean, blev det damprenset, og fik en ekstra tur med Tri-Clean for en sikkerheds skyld, selv med næsen direkte nede i tæppet, kunne man ikke lugte sur mælk længere.

Toyota Hilux – Dybe Ridser

Denne Toyota Hilux havde fået nogle dybe ridser i lakken, som skulle fjernes. For at kunne fjerne disse dybere ridser, måtte vådslibe udstyret frem.

Fremgangsmåde

For at kunne fjerne eller minimere dybere ridser, kræver det ret ofte, at man vådsliber. Vådslibning består af sandpapir sammen med vand, vandet fjerner det skidt lag, som man sliber væk fra lakken.

I dette tilfælde blev der først brugt korn 1000, efterfulgt af korn 1500, og korn 3000. Efter dette blev området poleret med et groft polermiddel (Meguiars M101 & Microfiber Cutting Pad) og fint polermiddel (Meguiars Microfiber Finishing Wax & Microfiber Finishing Pad)

På den højre bagskærm var der også en form for lakfejl, efter at have snakket med ejeren blev vi begge to enige om, at det sandsynligvis var fra engang den havde været lakeret, hvor ekstra lak har ramt det område.

Den samme fremgangsmåde blev brugt her, som gjorde at området så mat ud.